HTML

Kalandozzunk Kulináriában

A Julie & Julia c. film alapján jött az ötlet, hogy a főzési tapasztalataimat megosszam a publikummal. Ez a blog nem receptekről szól, nem arról, hogy hogyan főzzünk meg egy ételt, hanem azokról az élményekről, amelyeket egy-egy étel elkészítése okoz vagy okozott. Én Jamie Oliver 'Pucér szakács' ( 2003, Park kiadó, http://www.muzeumantikvarium.hu/item/a-pucer-szakacs) c. könyvét fogom végigfőzni. 130 recept, fél év. Ez a célom.

Friss topikok

  • kávért: Már a fénykép alapján éhezem! Gratula...:D (2011.11.09. 12:15) Az én kis minestroném
  • [Noise]: Kedves Fantom! Remélem szórakoztatónak találod majd a blogot, s a továbbiakban értelmes és építő h... (2011.11.08. 20:41) Az első kudarc

Címkék

Linkblog

Archívum

2011.11.08. 20:49 Eperfőz

Az én kis minestroném

       A tegnapi vásárlós kudarcból tanulva, délután háromkor a kedvenc zöldségesem felé vettem az irányt. Vettem sárgarépát, kelkáposztát, paradicsomot, póréhagymát, fokhagymát és zellert. Bár nagyon szeretem a boltocska hangulatát, eddig 1-1 almáért szoktam beugrani, néha egy szem hagymáért, vagy pár szem krumpliért. Az eladólány csodálkozva nézegette a halom zöldséget, de nem kérdezett rá, pedig láttam rajta a vágyat. :)
Itthon aztán rögtön nekiálltam fotózni, hogy a zöldségek megszokják az új lakást. :) Mindenképpen meg akartam nektek mutatni a tett színhelyét, íme hát:

A 37.5 négyzetméteres kis lakásunk apró konyhája, ahol a csodák történnek.
Mikor először ideköltöztem, nem gondoltam volna, hogy valaha is képes leszek ebben a konyhában főzni, mert annyira picinek találtam. Utáltam még a reggeliket is megcsinálni, és nagyon bántott.
Vannak időszakaim, amikor rám tör a főzhetnék, és nekem olyankor főz-nöm-kell.
Akkor is ez történt. Úgy döntöttem nem érdekel mekkora, hogy keskeny, hogy kevés és szűkös, beléptem a konyhába, és olyan volt, mint egy randevú, ami először elég döcögve indul, de aztán szerelmet szül. :)

A sztárfotó elkészülte után rögtön belecsaptam a lecsóba... akarom mondani a levesbe; zöldséget sikáltam, pucoltam és kockáztam, ami egész egyszerűen gyönyörűen mutatott a vágódeszkán, ezért mindenképpen meg akartam osztani:

Kifejezetten mókásnak találtam a zeller könyvtámaszomat. Komoly beosztásban volt a kis gumó, hiszen nélküle a levesem nem valósulhatott meg. Jutalomból nem is vágtam fel, mert csak a szárára volt szükségem. (Lábjegyzet: Köszönőkártya a kis zellernek!)

A zöldségeket a paradicsom és a kelkáposzta kivételével egy jó nagy löttyintés olivaolajra dobtam egy nagy nagy fazékban. :) Jamie szerint itt kell hozzáadni a rozmaringot, amit én meg is tettem, ami mennyei illattal töltötte meg a kis konyhámat. Ekkor olvastam tovább a receptben, ahol aztán leírta (ismét), hogy a rozmaringot itt adjuk hozzá (ott is hozzáadtam :)). Ezután nem sok teendőm volt, míg a zöldségek meg nem puhultak, így jutott idő az ismételt foto-dokumentálásra:

A következő 15 percben a zöldségek összepárolódtak, és megpuhultak, ami engem kissé meglepett. Egy kanál olívaolajon a "Proli" típusú gázsütőmön eddig minden lehetséges étel megégett (és ital is, mert igen, kedves olvasó, bizony a fazékban készült tea filtere is odakap néha :)). Komolyan persze nem féltem a leégéstől, mert

az ex-főnököm tanácsát követve, ilyenkor azt mondjuk, a zöldségeket karamellizáltuk. Ezek a zöldségek gyönyörűen megpárolódtak, picit összeértek és alig várták, hogy a felaprított, kimagozott paradicsom vidám szörcsögéssel landoljon rajtuk. Itt estem dilemmába, mert a recept alapléért sikított, amit elfelejtettem főzni. Gondoltam én. Idegesen turkáltam a mélyhűtőmben, (még a spájzba is benéztem, bár ott ritkán tartok ilyen dolgokat) mikor a jeges sötétségben megcsillant egy doboz. A remény fagylaltos dobozban érkezett. Egy pár perc olvasztás után ott gőzölgött előttem a zöldségleves, amit 2 hete főztem, és a leszűrést követően a paradicsom után öntöttem a fazékba:


"Így nézek ki"-  integetett a már majdnem kész leves a fazékból.
Én gyorsan lefedtem, hogy nehogy kiintegesse magát, és míg 10 percig főtt sértődötten. Felvágtam a kelkáposztát, és hozzáadtam a feltördelt spagettivel, hogy további 15 percig főjenek egybe a ízek immáron káposztástul, mindenestül. 

Tizenöt perccel később aztán megkóstoltam, és tettem bele még egy kis sót, mert az alaplé nem volt elég sós. Aztán már nem sok dolgom volt, csak, hogy leszaladjak a boltba sajtért, ami nem parmezán, hanem trappista lett, anyagi és magdinéninélcsakezvan okokból. :)
És íme, itt az elkészült mű:

Ő az, forrón gőzölög (igazából gőzölgött, mert azóta nyoma sincs már :)).
Ma megtanultam, hogy a minestrone leves szereti, ha fotózzák. :) Ezt a közelit akkor kaptam el, mikor barátaival, rozmaringgal és sajttal pózolt. :)

 

Az étel megvalósítása kevesebb, mint 1000 forintomba került, és a tervezett 2 adaggal szemben most egy regimentnyi levesem van, de el fog fogyni. :) Bárcsak meg tudnám veletek osztani a blogon keresztül, hogy milyen íze és illata van. :)

Holnap a 'padlizsánkrémleves fehér babbal és ricottával' nevű csodába vágom a fejszém, aminek remélem az íze is olyan fantasztikus lesz, mint a neve. Én mindenesetre nagyon várom. :)

2 komment

Címkék: leves konyha főzés recept zöldség sajt eper jamie oliver padlizsán minestrone finom főz fazék gaszto csodaleves pucér szakács eperfőz aprít


A bejegyzés trackback címe:

https://eperfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr543364398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vizöntő 2011.11.09. 11:40:19

Szépséges levesed főzés közben nem sikítozott a fazékban? Az ízén ugyan nem sokat változtat, ha gyufaszál formájúra van szeletelve a zöldség........

kávért 2011.11.09. 12:15:59

Már a fénykép alapján éhezem! Gratula...:D
süti beállítások módosítása